Strona główna / Wpisy / Sauna – naturalny lek na bezsenność

Sauna – naturalny lek na bezsenność

Problem bezsenności dotyka coraz więcej osób. Żyjemy w ciągłym pośpiechu i stresie, prowadząc niehigieniczny tryb życia. To odbija się na jakości naszego snu. A jego brak potrafi silnie negatywnie odbić się na naszym codziennym funkcjonowaniu, efektywności i zdrowiu. Na szczęście istnieją proste, naturalne metody radzenia sobie z bezsennością. Jedną ze skuteczniejszych są regularne wizyty w saunie.

Przyczyny bezsenności

W dzisiejszych czasach bezsenność, choćby krótkoterminowa, dotyka większość z nas. Każdy na jakimś etapie życia zaczyna mieć problemy ze snem. Głównym winowajcą jest tutaj stres, nieregularny tryb życia i zbyt duża ilość bodźców zewnętrznych. Do tego dochodzą używki, zła dieta, problemy zdrowotne, które również przekładają się na jakość snu. Jeśli i ty zauważyłeś, że ostatnio nie wysypiasz się najlepiej, budzisz się w nocy to wyraźny sygnał od Twojego organizmu, że trzeba wprowadzić zmiany w codziennym funkcjonowaniu.

Konsekwencje bezsenności

Permanentny brak snu kładzie się cieniem na całym naszym dniu. Niewyspani jesteśmy bardziej rozdrażnieni, rozkojarzeni i wiecznie zmęczeni. Obowiązki nas przytłaczają, a przyjemności przestają cieszyć. Nasza pamięć zaczyna kuleć, nie potrafimy skupić się na najprostszych rzeczach, a to odbija się na naszym życiu zawodowym i prywatnym. Do tego problemy ze snem obniżają odporność organizmu, w wyniku czego staje się on bardziej podatny na wszelkiego rodzaju infekcje i choroby.

woman-2197947_1280

Sposoby na bezsenność

Jeśli zauważysz u siebie pierwsze oznaki bezsenności, działaj. Bądź konsekwentny, a uda Ci się pokonać przypadłość w naturalny sposób. Przede wszystkim trzeba wprowadzić w swoim życiu kilka zmian i postawić na higieniczny tryb. Bardzo istotna tutaj jest dieta i aktywność fizyczna. Powinniśmy zacząć się zdrowo odżywiać, odstawić tłuste pokarmy, które ciążą na żołądku, utrudniając zaśniecie. W odstawkę powinien pójść także alkohol i inne używki. Kawę najlepiej zastąpić herbatami ziołowymi. Należy również zapewnić sobie odpowiednie warunki do spania. Temperatura w sypialni nie może być zbyt wysoka, wnętrze powinno być odpowiednio wywietrzone, ciemne i ciche. Postaw na wygody materac i poduszkę. Równie ważne jest znalezienie sposobu na radzenie sobie ze stresem, do tych najbardziej skutecznych należy sauna. Regularne seanse z pewnością ułatwią Ci codzienne zasypianie.

Sauna lekiem na bezsenność

Saunowanie kompleksowo wpływa na nasz organizm. Posiada przede wszystkim właściwości oczyszczające, co również ma niebagatelne znaczenie dla naszego snu. Zatruty przez metale ciężkie, złe odżywianie i używki organizm nie odpoczywa najlepiej. Nasza wątroba, będąc ciągle na najwyższych obrotach, może utrudniać zasypianie. Regularne pocenie się znakomicie ją odciąży i skutecznie usunie toksyny z naszego ciała.

Ponadto sauna doskonale rozluźnia napięte mięśnie, relaksuje ciało i umysł. Seans odpręża nas, pozwala zapomnieć o codziennych stresach i problemach. Ten efekt wesprze połączenie sauny z aromaterapią. Kojące, relaksujące olejki usuną napięcia i wprowadzą w stan wyciszenia. Stąd już tylko krok do zdrowego, efektywnego snu. Dlatego poleca się seanse tuż przed snem, jako wstęp do nocnego odpoczynku.

Warto również wspomnieć, że regularne wizyty w saunie wydłużają fazy głębokiego snu, przez co nocny odpoczynek staje się efektywniejszy, ciało i umysł szybciej się regenerują, a my budzimy się wypoczęci i gotowi do działania.

Sauna to metoda prosta i skuteczna, połączona ze zdrowym stylem życia, daje murowany efekt. Przekonaj się o tym na własnej skórze i poczuj różnicę w jakości swojego snu!

Zobacz także

mom-and-daughter-864123_1280

Zabierz mamę do sauny!

Co prawda Dzień Matki już za nami, ale zawsze warto mieć w zanadrzu atrakcyjny sposób na spędzenie czasu z mamą. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *