Strona główna / Wpisy / Biegasz? – Zacznij korzystać z sauny!

Biegasz? – Zacznij korzystać z sauny!

Sauna ma wyjątkowo korzystny wpływ na ludzi uprawiających sport. Szczególnie biegacze powinni połączyć codzienne treningi z wizytami w saunie. Dlaczego? Dowiecie się z dzisiejszego artykułu.

Sauna posiada wspaniałe właściwości regeneracyjne, wspiera też pracę układu krwionośnego i oddechowego. Do tego znakomicie wpływa a mięśnie. Wszystkie te zalety sprawiają, że połączenie treningu biegowego z regularnymi wizytami w saunie może przyspieszyć codzienną regenerację oraz poprawić sportowe wyniki.

Sauna na lepszą kondycję

Bieganie to sport typowo kondycyjny, podczas uprawiania którego serce przyspiesza, a układ oddechowy zaczyna pracować na najwyższych obrotach. Podobnie dzieje się w saunie. Podczas seansu naczynia krwionośne rozszerzają się, krew zaczyna płynąć szybciej, serce pracuje wydajniej. Do tego pobór tlenu zwiększa się, przez co organizm jest lepiej dotleniony. W wyniku tych procesów samoistnie podnosi się kondycja ciała oraz jego wytrzymałość i wydolność. Dzięki regularnym wizytom w saunie będziemy więc w stanie biegać dłużej i efektywniej, osiągając tym samym lepsze wyniki.

running-573762_1280

Sauna na odporność

Saunowanie znakomicie poprawia odporność organizmu. Ma to znaczenie szczególnie w okresie jesienno-zimowym. Osoby biegające w tym czasie są bardziej narażone na różnego typu infekcje, gdyż organizm wystawiony jest na działanie ekstremalnych temperatur. Jednak wprowadzając saunę do rutyny dnia codziennego, możemy znacznie wzmocnić nasz układ immunologiczny, co sprawi, że bieganie w deszczu czy śniegu nie będzie nam straszne.

Regeneracja mięśni

Biegacze często poddają swoje mięśnie długotrwałemu wysiłkowi np. podczas maratonów. By je odpowiednio zregenerować potrzeba czasu. I tu również sauna przyjdzie z pomocą. Przez to, że wysoka temperatura rozluźnia i rozgrzewa mięśnie, szybciej wracają one do formy i są gotowe na kolejny trening. Ponadto wizyta w saunie znakomicie wspomaga niwelowanie zakwasów.

Jak saunować, biegając?

By sauna przyniosła biegaczowi same benefity, trzeba ją odpowiednio połączyć z treningiem. Najlepiej korzystajmy z seansów w dni nietreningowe, w ten sposób przyspieszymy regenerację. Ważne, by nie saunować zaraz po treningu, bo to dodatkowo obciąży organizm. Trzeba zachować co najmniej kilkugodzinną przerwę, w trakcie której odpowiednio się nawodnimy, zjemy coś lekkiego, a nasz układ krwionośny i oddechowy wróci do normy. Po tym czasie można spokojnie udać się do sauny i korzystać z jej zdrowotno – regeneracyjnych zalet.

Zobacz także

mom-and-daughter-864123_1280

Zabierz mamę do sauny!

Co prawda Dzień Matki już za nami, ale zawsze warto mieć w zanadrzu atrakcyjny sposób na spędzenie czasu z mamą. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *